Faran över - för den här gången...

Imorse var inte Kajsa halt längre :-)!!! Hon stödde som vanligt på benet och när jag sen var ute och sprang med henne på gårdsplanen så visade hon inga tecken på hälta :-). Men hon var dock lite lite varm på vänster bakkota, som hon gjorde illa igår, så idag får hon gå i en egen hage så hon inte springer några racerrundor med de andra hästarna.
Så nu kan man nog andas ut, i alla fall angående det. Skönt att hon friskna på sig såpass fort- hade med fasa sett framför mig  boxvila x antal dagar, benlinande, röntgen och böjprov och gud vet vad. Men vi klarade oss från det med :-).
Ska köpa loppfrön och ge henne i förebyggande syfte för magen. Kanske hjälper lite om hon nu är och äter gammalt gräs eller nåt (trots att det finns hösilage utlagt i hagen).

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Emelie (och Jeanette) på Lindö western är toppen! Och om du bestämmer dig för att skicka iväg tösen långväga (alltså dit) så bor vi alldeles i närheten så att ni kan smita förbi för ett besök ju.. ;)


Vi rider Greger på engelskt sätt, eller på vårat eget... Vi insprerars av olika ridstilar och eftersom min mamma har ett handikapp så anpassar hon sitt ridsätt efter sin egen förmåga. Men grunden är iaf engelsk ridning. :)

Skönt att hon är ohalt igen .:D Man är aldrig så livrädd som när ens häst gör sig illa.

2007-12-23 @ 22:23:37
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Jeanette

Hej! Nu har jag hittat hit också. Vad roligt med en Kajsablogg så att jag följa era upptåg... Det är med stor glädje jag läser här - liksom på pappa Gregers blogg.


Lastningen kommer att gå som en dans när du fått till ledarskapet. Allt hänger ihop... Och allra viktigast är att man inte skiljer på NH-träning och vardagen, utan att samma sak gäller när man leder till och från hagen t.ex.

Jag såg att hon slutat äta betfor. Duktigt Kajsa! *skratt* Betfor är ren energi i form av socker som också får blodsockernivån att åka som en jojo upp och ner, vilket förstås inte är bra. Känsliga hästar kan också få sandkolik. Så i fallet betfor - där hejar jag på Kajsa! hi hi

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR TILL ER BÅDA!

2007-12-24 @ 13:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0