Installerad och klar :-)!

Igår,söndag, gick Kajsas flyttlass till Östra Ämtervik.
Den här gången gick det mycket bättre att lasta henne, använde repgrimman och det långa repet och gjorde som NH-tränaren lärt mig - och se det funkade :-)! Snäll var hon att köra också, stod blixt stilla hela vägen (men det brukar hon göra.
När vi kom till stallet fick hon bekanta sig lite med omgivningarna och boxen i väntan på att de andra hästarna (Jerker och Rombo) skulle komma.
Och när de kom släppte vi ihop dem i hagen, och det gick jättebra. Jerker (Nordsvensk på 29 år) skrek lite när Kajsa kom i närheten, men annars gick allt lugnt till.
Den första natten fick de stå instängda i boxen, och att samsas där gick även det bra. Och halm tyckte Kajsa va smaskens! Hon har inte haft halm förut, men tydligen så var det riktigt gott :-), så höet va inte alls intressant.
Bäst tycker Kajsa om lilla B-ponnyn Rombo. Nu under dagen har de lekt lite grann och stått och kliat varandra. Jerker däremot vill ha lugn och ro och vill inte gärna att Kajsa kommer och käcker på honom.
Men jag tror att det kommer bli kanon att ha henne där, och det va jättekul att kunna se va hon hade för sig under dagen, då jag jobbade.


Kikar ut från transporten


    
          Kollar in omgivingarna                     Från sin bästa sida
 
 
   Jerker & Kajsa           Kajsa & Rombo

Kommentarer
Postat av: Jonnabonna

Åh vad skoj! =) Nu måste jag verkligen åka hem snart så jag får se nya stället med egna ögon! Har du installerat dig i din stuga än då? ;) kraam

2008-01-28 @ 22:27:16
URL: http://inthecornerofyoureye.blogg.se
Postat av: Jeanette

Duktiga vackra lilla Kajsa... :-)
Det ser ju ut att vara ett jättefint ställe. Jag är så glad för er skull. Kram på er

2008-01-29 @ 08:14:29
Postat av: Jorunn

Åh, tack så mycket! =) Bakgrunden är från utkikstornet på Tossebergsklätten ja =)Tyckte det blev jättefint som bakgrund, men enligt simon ser det "amatör-mässigt" ut - men han har ju lite annorlunda krav än vad jag har :P Och bakgrunden är det enda jag klarat av att fixa själv, resten har han hjälpt mig med, hehe...
Det jag vet om den helgen är att jag antagligen har bokcirkel på söndagen i ett par timmar, men vi får kolla närmare, jag har bokat biljetter hem nu så jag kommer till Sunne på fredag =D så då kan vi ju snacka ihop oss.
Ha det bäst, kramar!!!

2008-02-02 @ 18:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0