Va ett tag sen sist....

Va ett tag sen sist jag skrev något här. Å andra sidan har det inte hänt så mycket heller. Livet går sin stilla gång förutom att jag har lite dåligt samvete över att jag inte riktigt hinner tillbringa så mycket tid med Kajsa. Men tänkte försöka ändra på det nu.
Skulle egentligen ha varit ned til NH-tränaren nu i mars- men jag har inte tränat nåt speciellt, förutom det man gör i den dagliga hanteringen, så resan dit ner får nog vänta någon månad.
Men hanteringen i vardagen fungerar mycket bättre nu. Hon vet och accepterar att hon inte får gå förbi mig,  tränga sig emellan eller bita mig.
Vissa dagar tar hon sina tillrättavisningar med gott humör, andra dagar blir hon jättesur och stryker öronen bakåt och vänder upp rumpan mot mig. Men då har jag kommit på att om jag då bara står kvar eller vänder ryggen till  och ignorerar hennes beteende, så dröjer det inte länge innan hon kommer fram igen, med öronen framåt och sticker huvudet under armen på mig. Lite lite skamsen.
Tycker att det är den principen som fungerar bäst på Kajsa - uppför hon sig inte så får hon inte vara med.

Det är himla bra att ha hästen så nära jobbet, brukar gå ut i hagen och umgås lite med henne på lunchen. Och hon kommer så glatt springandes till mig,så står vi där en stund och kliar manken och bakom örat. Gör lite följ- och stanna-övningar. Kelar lite till. Skulle nog lätt bli ståendes där hela dagen, om jag inte va tvungen att jobba, så det är svårt att slita sig från lunchmyset. Och jag tror nog Kajsa tycker det är tråkigt när jag går iväg, för hon står en bra stund och tittar efter mig :-).
Köpte en mjuk boll till henne för ett par dagar sen. Tänkte att hon skulle kunna leka lite med den (hon tycker nämligen att 29-åriga Jerker är fruktansvärt tråkig),- men tyvärr va den ingen hit. Hon sparkade lite på den och sen brydde hon sig inte mer.
Någon som har bra förslag på hästleksaker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0