Stallrenovering påbörjad och häst nr 2 införskaffad

Hejsan hejsan!

Nu under helgen har jag varit hos blivande sambon Marcus, och medan han pressat ensilagebalar så har jag börjat rensa ur den gamla ladugården som ska bli nytt stall åt mina och mina svägerskors hästar.
Och det var mycket skit i den ladugården kan jag säga- massor av gammal träinredning och gammalt spån och halm. Kommer bli en ordentlig majbrasa av alla plankor jag fick ihop. Men i söndags e.m. så var allt i alla fall ute och lagården sopad, så nu under veckan hoppas jag att svägerska Lollo hinner högtryckstvätta allt så man kan börja måla nästa gång jag åker dit. Kommer bli kanonstall med en lösdriftsdel på 30 kvm (åt mina hästar) och en del med 2 boxar åt Lollos och Hannas hästar, plus en foderdel och en sadelkammare. Det enda som är negativt är bristen på bete. Vi har bara en hage på ca 4-5 hektar och den är så förbannat stenig. Överallt- bara en massa stora bumlingar. Marcus funderar på om vi ska hugga ned lite av skogstomten som är där, och försöka göra bete där med så småningom.
Så det blir kanske en försämring för Kajsa som gått i stora öppna hagar där hon kunnat sträcka ut i full galopp - men tröttnat på att springa innan hon ens kommit halvvägs till staketet! Men men det är ju inte så mýcket att göra åt.

Med till Östervåla kommer också nyförvärvet Kaprifol. Hon är ett 20-årigt halvblodssto efter Robin Z, och som själv har placeringar i Mvs hoppning. Ska försöka betäcka henne till våren och får väl se om hon har lust att bli dräktig igen. Hon fick ett föl för 1 1/2 år sen- en hingst efter Cardento. Då tog hon sig på första inseminationen, och dräktigheten och fölningen gick felfritt.
Men vi får väl se om det går lika bra den här gången - men om det gör det så kommer fölet säljas och quartersto inhandlas :-).  
Fast först och främst ska hon vara sällskap och uppfostrare till Kajsa- som ju bekant är något högtflygande ;-).

Kommentarer
Postat av: Tin

Hej hej! Kiropraktorn Danne, är det han som håller till i Bollnäs trakten? Har du möjligen ett telefonnummer till honom? MVH Cathrine

2008-10-09 @ 21:02:09
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0