Ont i ett ben - och karens på försäkringen....

Marianne (stallägare) ringde förut i eftermiddags- Kajsa var halt!! Lilla hönsmamman (jag) stack iväg till stallet fortast möjligast, och ja - Kajsa var halt på vänster bakben och öm i kotan.
Jippie -och för tillfället är det karensperiod på försäkringen som inte går ut förrän nyår (har höjt livbeloppet).
 
Hon hoppade som tur va inte på tre ben, men det var inte långt ifrån, utan hon gick liksom på tån på det bakbenet. Antagligen har hon vrickat sig i hagen, eller i alla fall hoppas jag på det. Marianne hade sett dom springa som galningar i hagen tidigare i under dagen- nu är alla tre hästarna hemma.
Mariannes två unghästar, Stig och Doris, har växelvis varit ivägskickade på travträning, men nu är  alla hemma så då blir det lite mer spring :-). Så antagligen är det så att hon vrickade sig när de sprang, så det blir några dagars boxvila för fröken Kavat för att se hur det utvecklar sig. Men nån tripp till hästsjukhuset och röntgentagningar lär det nog inte bli förrän efter nyår, om det inte blir allvarligare förstås.

Är lite orolig för hennes ätande också. Det började med att hon ratade lusernen för några dagar sen. Tog bort det, men imorse ville hon inte äta betforn heller. Men kross, morötter och grovfodret äter hon som vanligt och hon verkar inte påverkad på något annat vis heller, utan är som vanligt för övrigt. Mycket skumt, så ska bli intressant och se om det också blir värre och i så fall vad som kan vara på gång.
Fast jag hoppas ju att hon kommer igång med ätandet  igen, dels för att jag ska slippa vara orolig, dels för att jag inte ser fram emot skyhöga veterinärräkningar och hundratals undersökningar och provtagningar....Också förstås för att  jag inte vill att min lilla bebis ska vara sjuk :-(. 

Ja, det är väl bara att vänta och se hur allt utvecklar sig. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Charming man

Tycker du att det känns som jul? :D

2007-12-22 @ 20:21:22
URL: http://failures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0