Dansandes åt samma håll :-)

   

Dagens träning gick över förväntan!! Hon gjorde allt jag bad henne om- flyttade bakdelen jättefint och följde mig vart och hur jag än gick :-). Vi dansade helt enkelt. Men hennes respekt för mitt personliga utrymme behöver fortfarande en del finslipning.
Provade också att jobba lite toleransträning för första gången. Använde en presenning, och det var inte några som helst problem. Hon gick över den på en gång, jag hann inte ens be henne om att göra det :-).
Sen hängde jag den över henne, och inte heller det var några problem utan hon stod helt stilla. Obeservera hennes öronspel och vart hennes uppmärksamhet är riktad på de tre första bilderna - hon har ett öra mot presenningen och ett öra riktat mot mig, för att kolla om allt är ok och att det inte finns någat att bli rädd för.
Hon fick även gå runt mig med presenningen på ryggen, och det gick hur bra som helst :-).
Men hon blir lite surare när jag "longerar" henne, hon tycker inte ríktigt om när man driver på henne och hon inte kommer undan. Men det är ett dominansbeteende att hon inte accepterar det fullt ut, eftersom det är den som driver som leder- och som sagt har hon sina tveksamheter angående mitt ledarskap- och det kommer fram i sådana situationer.
Ska nog jobba henne lös i rundcorallen imorgon, om det inte är för hårt där.
Men jag är i alla fall otroligt nöjd med min lilla fröken Kavats bedrifter idag!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Duktiga Kajsa! :) Det kommer nog bli helt suveränt bra tillslut. Det är tur att hon har en "mamma" som verkligen bryr sig, kämpar och älskar henne för den hon är.


Greger hälsar till sin dotter.

2007-12-12 @ 14:21:02
URL: http://silvergreger.blogg.se
Postat av: Jonna

hehe hon verkar ju hur cool som helst med presenningen, gött! skönt att hon är lite samarbetsvillig vissa dagar iaf ;) men ojoj vad mycket snö ni har hemma, här finns det inte någon snö alls! :S

2007-12-12 @ 15:25:07
URL: http://inthecornerofyoureye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0