Iskallt ute och måste iväg å träna

Idag är det totalt smällkallt ute :  - 8 grader- brrr. Och jag måste ta mig iväg till Kajsabajsa och träna lite mer inför helgen då vi ska ner till tränaren (om det nu är bra väglag vill säga).
Ska träna på personligt utrymme och flytt av bakdel idag.

I förrgår tränade jag också en sväng, men det gick inte alls bra. Hon sket fullständigt i mitt personliga utrymme och var bara upp på mig hela tiden, trots att jag försökte göra mig auktoritär och viftade med repet för att sen genast gå ner till luuugn och stabil när hon gjorde rätt. Men de rätten varade i typ tre sekunder, sen va hon på igen och utmanade.
Och inte ville hon gå runt mig i cirkel heller- trots att  hon egentligen kan det jättebra vid det här laget, utan hon bara vände upp sig mot mig (stegrade faktiskt en gång, men då fick hon backa sen) och sparkade mot mig. Men tillslut efter en lång dispyt travade hon faktiskt runt mig fyra varv- och då fick hon en liten morot och fick gå in igen.

Ibland undrar jag vad jag gör för fel....Jag gör ju alltid på samma sätt (tycker jag iaf, Kajsa ser ju i och för sig otroligt små nyanser) och försöker hålla mig lugn MEN bestämd och har hela tiden tränarens ord ringande i öronen som jag försöker följa. Vissa dagar så lyder Kajsa minsta vink och allt går jättebra- och andra dagar (som i förrgår) vill hon ingenting. Trots att jag själv inte kan se att jag gjorde något annorlunda. Frustration!

Nej, mot stallet, och håll tummarna för att Kajsa är på bra humör :-).

Mitt mantra för dagen (egentligen alla dagar):
AVSTÅND (kajsa har ett stort personligt utrymme) - PLANERA - GENOMFÖR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0