Fågelvisit

Kom och gick över gårdsplanen idag och fick se Kajsa i hagen. Hon stod och kråmade och böjde på sig till synes helt utan anledning.
Gick närmare och fick se en stor kaja som satt och pickade Kajsa i ryggen :-)! Och Kajsa stod och böjde på sig för att kajan sulle hitta rätt klipunkt! Det såg för roligt ut!
Sen återgick Kajsa till betandet, men kajan satt kvar uppe på ryggen och "åkte snålskjuts" en bit :-).
Mycket lustigt var det, och Kajsa brydde sig inte det minsta om passageraren.
I helgen tänkte jag träna lite trail med fröken K. Ska fixa iordning en bro av lastpallar tänkte jag och så ska jag släpa med mig några mindre björkstockar från mamma och ha dem som bommar. Man tager vad man haver!
Det är nämligen en träningstävling här i Sunne den 24 maj, som jag ev. ska iväg på för miljötränandets skull. Tyvärr infaller tävlingen med en halvplanerad Danmarksresa med pojkvännen, så vi får väl se om vilket det blir. Jag å killen har nämligen nyss köpt sommarstuga, och är där med -för tillfället-  panka. Så jag hoppas lite på att resan ska bli för dyr, så jag kan sticka iväg på hästtävling istället, hehe :-).
Och på tal om hästtävling- om mindre än en vecka är det bara 8 veckor kvar till Ranch Horse Classic!!!

Var och red lektion i förrgår - vilket ju alltid är lika roligt. Men den här gången skulle jag ha en annan häst - Pan, en korsning mellan quarter och varmblod. Har haft mycket väluppfostrade och lättridna araben Domino förut, men nu skulle jag få pröva en annan häst.
Hade sett en annan tjej rida Pan,och då hade han mest rusat och gått högt och ihopdragen med huvudet och halsen,så jag tänkte att det antagligen inte skulle gå något bättre för mig.
Men det gjorde det! Han gick jättefint - mjuk, avslappnad, lyhörd och i stadig och bra form! Ägaren till stället stod och kollade och sa, när jag red förbi, att det såg "väldigt, v'äldigt bra ut!"
Det gjorde mig glad och stolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0