Skogspromenad

Idag vaknade jag upp till snö - jag blir så jävla förbannad! Börjar bli allvarligt trött på att klafsa runt i sörja 8 månader om året. Kanske skulle ta och flytta utomlands- Afrika kanske,där är det i alla fall torrt.

I alla fall så gick jag till stallet. Borstade Kajsa med ryktstenen- hon börjar fälla på allvar nu. Ska bli skönt att få bort vinterpälsen - hon är så fin i sin sommarskrud, alldeles ljusguldbrun :-).

Sen gick vi på promenad, Kajsa var lugn och fin hela vägen. Tränade lite på att flytta bakdelen och framdelen. Hon fick backa en bit i en uppförsbacke också, för att träna bakdelen, och det gick också bra. Även om fröken Kavat ser ut som ett mindre åskmoln under tiden. Men hon gör som jag ber henne i alla fall :-).
På hemvägen  tränade vi lite "tömkörning", men jag hade bara repet att hålla i. Kajsa gick först och jag bakom, och när jag sa whooa så stannade hon jättefint och när jag smackade lite började hon gå igen.
Hon var mycket duktig idag, även om hon surnar till ibland :-). Och hon lär sig fort - om hon är på bra humör vill säga. . .
Men det känns som om saker och ting börjar lossna - det gäller bara att hitta de rätta knapparna att trycka på.

Kommentarer
Postat av: Jonna

nej, det kan man verkligen undra... det känns som att det var igår, och så har det egentligen börjat gå fyra år! gosh, vi börjar bli gamla ;P

2008-04-10 @ 22:56:29
URL: http://inthecornerofyoureye.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0