Sommar, sol och sommarbete!!

Igår släppte jag hästarna på bete, fast egentligen blir det väl ingen störrr skillnad för dom förutom att de inte har ligghallen längre. Nu går de på ett perfekt unghästbete - skog och kuperat blandat med gräsäng. Men jag kommer tyvärr få stödutfodra henne- då gräset kunde ha varit bättre. Men annars perfekt.
Men i alla fall så tyckte Kajsa att det här med att komma till ny hage var superkul och drog iväg i 240 - rakt igenom staketet.... Fick hämta dom vid grannstallet  där det förnöjt stod och betade utanför stalldörren. Men sen dess har damen hållit sig inne- ta i trä.

Var ju veterinärbesök i måndags, vilket gick ypperligt från början till slut. Lätt gick det att lasta, kärnfrisk va hon, uppförde sig exemplariskt (går lite i vågor det där, dagen innan försökte hon både bita och sparka hovslagaren), och hon var hela 149,5 cm över havet och 420 kg tung.
Veterinären trodde nog att hon kanske skulle växa några cm till men att det inte skulle bli någon stor häst.
Så nu lägger jag allt hopp jag har till att han ska ha rätt. Annars kommer det bli körhäst av lilla fröken. Blir  att skaffa jigg och körsele istället för westernsadel med silverdekor, om hon inte börjar växa snart. För säljer henne gör jag inte- så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0