Sommarbete och inridning!

Oj, va länge sen jag skrev något här - så det är väl dags att uppdatera lite!

Nu har vi släppt hästarna på sommarbete, och knott och mygg är redan ett problem tyvärr. Ska skaffa Switch under veckan och se om det kan bli bättre. Men annars är det otroligt skönt att ha dem på bete;  inget in- och utsläpp, ingen mockning och ingen utfodring! Underbart!!

Nu är det bara Kajsa och Kalle kvar i stallet, eftersom Kaprifols ägare bröt sitt löfte om att vi skulle få betäcka henne. Väldigt, väldigt, väldigt dålig stil!!! Vi blev erbjudna att få köpa henne (och då gick det bra att betäcka henne - hrm...hur hänger det ihop?) , men vi tackade nej. Det fölet skulle i så fall ha blivit hennes sista och eftersom hon var så pass gammal så fanns det ju lite garantier att det överhuvudtaget skulle bli något föl.
Men nu har vi gått vidare och Kaprifol har flyttat till Dalarna, då hennes gamla ägare köpte tillbaka henne.

Då vi nu inte kommer betäcka Kaprifol så har jag fått råd att göra något jag drömt om ända sen jag skaffade Kajsa - hon ska iväg på inridning/träning!!!!!

I början av september åker min bebis ner till Tidaholm och Petersson Quarterhorses (www.peterssonquarterhorses.com) . I tre månader ska Kajsa va nere hos Nettan och Pelle- och det ska bli otroligt spännande att få följa hennes utbildning och inte minst att få hem henne sen!

Det känns jättebra att ha möjlighet att skicka iväg henne och veta att hon blir riktigt inriden av duktigt folk. Och jag slipper ha dåligt samvete över att jag inte hinner med henne på grund av det jävla komvux. Hennes inridning kommer ju bli lite försenad på grund av mitt pluggande- men å andra sidan så är det nog ingen nackdel då hon behövt ganska lång tid på sig för att mogna både i kropp och knopp. På senare tid har hon blivit väldigt trevlig :-).

Och under de tre månader som hon är borta så hinner jag gå klart min sista termin på komvux och sen har jag ett uppehåll på 8 månader från studierna. Så efter jul kan jag förhoppningvis ta med Kajsa till Fifi (www.gilo.se) för lite privatlektioner- för det är då det riktiga arbetet med ridningen börjar, så då det känns bra att ha några månader att ägna fullt ut till Kajsa!

Japp- livet flyter på rätt bra nu :-)

                           

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad kul,min pålle och hon var där samtidigt!

2010-01-20 @ 15:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0