Gå in själv från hagen har tagits till ny nivå...

Kajsa kan gå in själv från hagen, jag bara öppnar grinden så traskar hon in själv.  Mycket praktiskt, speciellt när det är så lerigt att  jag inte har nån lust att gå fram och tillbaks med tre hästar i den där lervällingen vid grinden (men idag har det äntligen fryst på!).
I alla fall så var jag några få minuter försenad till insläpp nu på em, så då hade någon av dem (misstänker starkt Kajsa) helt enkelt beslutat att ta saken i egna tänder, och krokat av handtaget till grinden och traskat ut ur hagen. Stalldörren var tyvärr stängd, så när jag kom stod de och krafsade och drog i den stelfrusna och snöiga presenningen över spånet. Ja, Kajsa va nästan halvvägs upp på spånhögen.
Men det vara bara att öppna stalldörren så va de inne i ett nafs :-). Men tydligen hade inte Kajsa lust att stå i sin egen box så hon knatade in i grannboxen, som står tom och som vi förvarar ikea-påsar och lite annat dylikt i. Just för tillfället en plastpåse med knäckebröd. Kajsa gick rakt över alla ikea-påsar och knäckebrödspåsen och brydde sig inte om att det prasslade av bara helskotta runt hovarna och benen på henne, för att inte tala om vad knäckebröden lät när hon trampade rakt i dem :-). Så det är i alla fall positivt med henne- det är inte mycket som skrämmer eller får lilla fröken att tveka- och det är ju bra :-).

Kajsas upptåg med grinden idag fick mig att tänka på min Musse, nu mer en liten ängel. Min underbara skojiga Musse- han gjorde också alltid sådär med grinden :-). Fast han och resterande hästar som han släppte ut var inte lika lätta att fånga in- utan det va full galopp över gräsmattor och gårdsplaner :-). Han va rolig han- alltid va det något hyss på gång- kanske från honom som Kajsa lärt sig... Men snäll var han alltid, gjorde inte en fluga förnär -till skillnad från vissa andra....hrm ;-).
 



Musse & jag


Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha. Precis sånt skulle Gregorius också kunna hitta på. Hon är ju sin far upp i dagen! ;)

2007-12-11 @ 20:23:04
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Jonna

åh vilken rolig idé, ja Kajsa lär det ju finnas nog mycket att berätta om för att fylla en hel blogg =) jo jag hänger ihop än så länge, har så mycket annat att tänka på, så länge jag fokuserar på det går det bra. ja mamma sa det, och nämnde om Ronja, vi får hoppas att hon kommer vara pigg och glad länge till! ha det bäst så länge, kramar

2007-12-12 @ 00:43:32
URL: http://inthecornerofyoureye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0