4 dagar kvar!

Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag slutar på jobbet -både spännande, skrämmande och ledsamt. Men det blir säkert bra! Och dagen efter annandagen så kör vi hästarna till Östervåla, får verkligen hoppas på bra väder då! Hittade en stor boggietransport att hyra från Västerbo stuteri- bara 300 spänn/dygn. Det tyckte jag var ett kap :-).
Annars så går Kajsa i hagen- som vanligt för tillfället. Men tänkte att det skulle bli bättre ordning på det efter nyår. Då har jag förhoppningsvis lite mindre att göra och två svägerskor som kan sparka mig i baken :-).
Är iaf på jakt efter en sadel, men tyvärr är ju fröken rätt kort i ryggen. Längden på skirten (om den är hård) får max vara 48 cm. Skulle vilja få tag på en med mjuk skirt (eller en rundskuren) för då kan man ha en större sits istället. Har ju själv ett väl tilltaget arsle och drar 17-17,5 tum i engelsk storlek. Har kollat på en syntetsadel men det står att de passar hästar med rak rygg- och det har hon ju naturligtvis inte. Och bred över manken är hon också, drar säkert vid eller x-tra vid i bomvidd. 

Nån som har nåt bra tips på sadelmärke (western) som kan passa??

Slängde på Kajsa en sadel för ett par dagar  sedan- gick bra, hon stod still. Men var SUUUUUR! Väldigt sur! Öronen va slickade bakåt och hon försökte bita både mig och sadeln. Tror hon va lite extra PMS-ig den dagen, haha.
Och häromdagen, när jag stod och mockade (Kajsa ska alltid vara med då), slängde jag en titt över axeln och såg Kajsa stå och hugga i luften bakom mig. Hon slutade direkt när hon såg att jag såg henne, haha. Jävla häst- men jag älskar henne ändå :-).

Med Kaprifol går allt också bra, förutom lite broddtramp och svullna bakkotor pga av att hon tappade skorna. Men nu är hon skodd igen och bra i benen.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Efter flytten får du ganska nära till Tumbleweed som håller till i Sala. Ring dem så får du garanterat bra hjälp att hitta en sadel som passar. De har både nya och begagnade och är duktiga, trevliga och seriösa. Jag hör sen av mig inför nästa tur till Uppsala! Ska bli så roligt att få se Kajsa igen. Hon var ju bara en bäbis sist och nu är hon säkert stora damen! Kram och god jul till er alla från mig

2008-12-20 @ 11:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0