Första promenaden i nya omgivningen

Idag har vi varit ute på promenad. Det gick väldigt bra, i början va hon lite uppspelt (med all rätt) men sen lugnade hon ner sig bedtyligt. Vi mötte tre hästar, en hund och en bil. Och allt gick bra, inför hästarna visade hon upp sig - typ ; - Kolla in mig, värsta superbruttan, :-)! Och det är hon ju också, lilla fröken Kavat :-).
Vi övade på att gå efter och stanna när jag stannar, vilket hon gjorde jättebra (idag gick hon faktiskt inte in i ryggen på mig som hon brukar). Sen fick hon gå upp bredvid mig och stanna när jag stannar- funkade det med :-),och hon fick även gå före mig,så att hon får upp självförtroendet (även om det inte är ett problem med henne) att gå först i nya miljöer utan att jag behöver gå före henne. Hon ska helt enkelt lita på mig att det är tryggt och säkert att gå framåt. Och jag ska visa henne att jag litar på att hon klarar ut situationen.
Ömsesidig respekt och förtroende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0