Snällare Kajsa?

Kajsa verkar fortfarande trivas i nya stallet och med nya kompisarna. Nu efter lite mer än en vecka så har hon hittat sin plats i gruppen lite bättre- vilket är längst ner. Hon har till och med fått vika sig för B-ponnyn Rombo.
Tycker det är jättebra att hon fått åka ner ett par snäpp på ranglistan, och blir flyttad på istället för att va den som flyttar. Och det verkar som om jag blivit mer intressant också, vilket glädjer mig. Och jag upplever henne som mycket snällare och lugnare, tror nog att det här med lösdrift passar henne utmärkt. Hon är inte alls så vaktande över maten längre,utan man kan gå fram och kolla om hon ätit upp eller sätta på henne täcket under tiden, utan att riskera liv och lem. Men allt som oftast får hon stå helt i fred och äta.
Hade in en ny halmbal (stor) i boxen idag - och det är skoj det tycker Kajsa! Hon ställde sig och buttade på den med bringan och skrubbade huvudet emot den, så tillslut va Kajsas annars ack så rena svarta, långa man och pannlugg fulla med halm. Hon såg ut som en liten fågelskrämma, haha.
Till helgen kommer husse, tänkte att vi skulle gå ut på promenad i omgivningarna då. Husse med vovven och jag med pållen. Träna lite ledövningar och stanna och sånt. Har inte tränat någonting på en hel månad (på order från min tränare), men nu ska jag börja lite igen.
Ska även börja träna lite showmanship (trava på kommando bredvid mig och ställa upp sig och lite sånt)  inför D-tävlingen vi ska iväg på nu till våren. Men inget allvarligt, det är mest för att hon ska få komma ut och träffa andra hästar och komma ut på tävlingsplatser, och för att jag tycker om att ha något att träna inför. En kul grej :-).

Kommentarer
Postat av: Jorunn

Är han "husse" redan? Hehe... Det ska bli spännande att träffa honom till slut ;P Bara två dagar kvar nu innan jag är back on the countryside - ska bli sköönt. Ha det bäst, kramar

2008-02-06 @ 19:01:00
URL: http://inthecornerofyoureye.blogg.se
Postat av: Sarah

Haha, det där med maten har hon nog ärvt från pappa... Han är skitsur om man ska fixa med honom när han står och äter (han gör dock inget mer än surar och stryker öronen bakåt). Som om jag skulle vilja käka hans hö? ;) Fast han börjar bli bättre han också. haha

2008-02-10 @ 13:47:13
URL: http://silvergreger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0