Första tävlingen avklarad!

Idag var vi iväg på vår första tävling,det va i och för sig en träningstävling men ändå :-). Började igår kväll då jag engagerade min mor och styvfar i tvätt och flätning av häst. Tog oss två timmar, men Kajsa skötte sig riktigt bra för att aldrig blivit tvättad förut och vacker som en dag blev hon!
Steg upp med tuppen idag,och stod en stund i  stallet och putsade innan jag lastade (vilket gick på två röda, då duktiga Kajsa gick in på en gång) och åkte iväg till tävlingen som bara var två mil bort. Lagom avstånd för att va första gången.
Kajsa skötte sig verkligen bra på tävlingsplatsen även om hon var lite lite nervös med alla nya hästar och människor. Men hon stod då still på alla sina fyra ben och studsade inte runt eller nåt. Förutom när det gick förbi en dösnygg quarterHINGST, då Kajsa blev som förbytt av åsynen av detta praktexemplar till kille :-). Men när han försvann runt knuten så fortsatte hon att beta, något besviken dock.
När vi skulle in i ringen var hon väl inte den som stod mest stilla av de andra hästarna i klassen (å andra sidan var hon den yngsta) utan ville ju titta på allt och då behöver man ju faktiskt vända på sig lite grann ibland.
Sen sprang vi vårt mönster, och det gick väl sådär- hon vill gärna dra iväg i traven,så det ser kanske lite kämpigt ut för mig. Men hon skrittade där hon skulle skritta, travade där hon skulle trava, och stannade och backade. Men TYVÄRR så gjorde JAG en tabbe- jag höll i kedjan på grimskaftet (vilket man inte får, man ska ha handen precis nedanför) och därför kanade vi ner i placering till en delad sjätteplats (vilket va delad sist alltså), annars hade vi hamnat på delad femteplats, sa domaren.
Men det va ju mitt fel, så jag är helnöjd med lilla Kajsa som gjorde bra i från sig för att va första gången på tävling. Och att komma iväg på den sociala träningen är ju mycket värt bara det, och om jag får säga det själv så var Kajsa en av de vackraste hästarna på plats!
Så ikväll kommer nog både jag och Kajsa sova som stockar efter en hektisk men rolig dag :-). Och jag letar redan efter nästa D-tävling att åka på!

                    
Mamma med Kajsa    


Kommentarer
Postat av: Sarah

åh så fina ni var!! Greger är stolt som en tupp över sin vackra dotter! :)

2008-05-26 @ 10:04:35
URL: http://cancan.blogg.se
Postat av: Jeanette

Jag säger som Sarah: Åh vad fina ni är! Jätteroligt att det gick så bra, de första tävlingarna man är ute på med unghästarna är ju trots allt bara social träning och det enda som räknas är att hästen sköter sig, vilket ju frk Kavat gjorde. Så GRATTIS! Snyggt jobbat tjejer!

2008-05-31 @ 07:00:43
Postat av: Jorunn

Ny blogg ;)

2008-06-05 @ 11:29:55
URL: http://fliru.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0