Rygghängande

Tjoho!
Nu har jag så smått börja hänga lite på Kajsas rygg. Sadeln har hon på sig också - fast med den är det inga problem alls, bara att slänga på.  Men hon försöker ju bitas, men det gör hon oavsett vad man än gör med henne. Men jag kör med ignorera-metoden och fortsätter med mitt och låtsas inte om henne. Och tro mig - det är det enda som fungerar på den där lilla damen.
Ja, just det ja- rygghängandet. Har en pall som jag ställer bredvid henne när hon står i stallgången och så står jag på pallen och hänger över ryggen på henne. Inga större problem, förutom att hon försöker bita mig då, förstås, men som sagt så börjar man ju bli aningen immun mot det. Men hon står stilla i alla fall :-).
Det är väl så långt jag kommit med det, och så småningom ska jag väl ta ut henne och hänga lite på utsidan av stallet också.
Imorgon ska jag tömköra lite igen, ska nog ta en promenad upp i skogen och gå i en liten oplogad uppförsbacke för att träna lite rumpa. Är ju tyvärr rätt plant här, så man får ta tillvara på snön som gör de små backarna som finns lite jobbigare.
Sen ska Kajsa få lite vila i ett par dagar, medan jag åker hem till "Värmeland du sköna" och hälsar på.

Och nu är det bara lite mindre än två dygn kvar till nästa lektion för Fifi :-)! Det är banne mig värt vartenda litet öre!




Kommentarer
Postat av: Sarah

Sv: Emelie heter tjejen, superduktig. Bor utanför Mjölby. http://lindowestern.se =)

2009-03-19 @ 12:42:21
URL: http://cancan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0